Posted on

Axiáldugattyús A4VG szivattyú javítás

A4VG szivattyú és egyéb, népszerű szivattyúk javítása számít cégünk fontos tevékanységének. Következő cikkünkben az axiáldugattyús szivattyúk javításának lépéseit, fontosabb tudnivalóit foglaljuk össze. Leggyakrabban előforduló gyártók: Bosch Rexroth (Brueninghaus),  Eaton Vickers, Kawasaki, Parker, Linde, Danfoss, Liebherr, és szintén dugattyús, igaz radiál a MOOG.

A4VG szivattyú
Az A4VG szivattyú

Az A4VG szivattyú beérkezése

A szivattyú kétféleképpen kerülhet be hozzánk. Vagy személyesen ügyfeleink hozzák be a szivattyút, vagy futárt küldünk érte. Minden beérkező szivattyúról munkalapot állítunk ki, egyedi sorszámmal. Ettől kezdve a rendszerünkbe ezen a sorszámon lehet nyomon követni a szivattyú éppen aktuális státuszát. 

A beazonosítás

Mielőtt átveszünk egy szivattyút megbizonyosodik arról, hogy a szivattyúhoz minden felmerülő cserélendő alkatrész hozzáférhető. A munkához csak ezek után fog hozzá. Vannak olyan alkatrészek, melyek esetében semmilyen információ nem érhető el a szivattyúról. Ilyenkor a tulajdonossal történő egyeztetés után a szivattyút megbontjuk, alkatrészeit meghatározzuk, és az esetek nagy részében a szakszerű javítást el tudjuk végezni.

Az A4VG szivattyú javítás első lépései

A szivattyút megbontjuk, tehát óvatosan szétszereljük. Ezt követően elemeit lefényképezzük, melyet javítási ajánlatunkba mellékelünk. Az elemeket alaposan megvizsgáljuk, precízen beméretezzük, az esetleges hibákat keresve. Miután ezzel  végeztünk összegezzük a cserélendő alkatrészeket, a javítási munkadíjat, és a terheléses tesztpad költségét. Ez, valamint a hibákat tartalmazó fényképek alkotják ajánlatunkat, melyben a szerelési időt, valamint egyéb észrevételeinket is leírjuk.

A4VG szivattyú elemei
A4VG szivattyú elemei

Az összeszerelés

A szivattyú házát, megtisztítjuk, az azt igénylő felületeit polírozzuk. Miután ezzel végeztünk a meghatározott elemeket kicseréljük, és minden esetben új tömítéskészlettel végül összeszereljük a szivattyút. Igény szerint a szivattyút a kívánt színre festjük. 

Végül a szivattyút terheléses tesztpadon leteszteljük

A javítás utolsó lépése az ellenőrzés. Ezt hidraulikus szivattyúk esetén tesztpadon lehet megtenni, mely a legfontosabb folyamat a javítás során. Szükség esetén a szivattyút gyári értékekre szabályozzuk, a tesztpadról jegyzőkönyvet állítunk ki, mely tartalmazza a mérési adatokat. Természetesen sok egyéb apró folyamatotis elvégzünk javítás során, melyre későbbi cikkeinben fogunk kitérni. További cikkeket cégünk másik területének weboldalán talál.

Posted on

Munkahenger gyártás

Munkahenger javítása miatt keresett minket B. Endre. Éppen egy szívességből vállalt munkát végzett, mikor forgókotróján a gémen lévő munkahenger megszorult. A gép hidraulikája tökéletesen működött, leszámítva a gém hengerét, mivel az egyszerűen nem mozdult. Endre szerencséjére a kanál a földön volt, így a helyzethez képest viszonylag könnyedén le tudta szereltetni a munkahenger még a helyszínen. Ekkor még eszébe se jutott a munkahenger gyártás.

munkahenger gyártási rajzaa
A gyártás rajza

A munkahenger meghibásodása

Telefonon keresett minket, és azt beszéltük, hogy elhozza irodánkba a hengert, szereljük szét, és derítsük ki, mi okozta a hibát. Tekintve, hogy a henger szárának látható része kifejezetten jó állapotban volt, a dugattyúra lehetett következtetni, mint hibaforrás. Gyanúnk be is igazolódott. A duggatyú egyszerűen elvált a szártól, és befúródott a hüvely falába, valamint a keletkezett fém sallang kárt tett a henger egészében.

Munkahenger javítása, mely ésszerűtlen

Szerencsére nem történik ilyen minden nap, de már nem egyszer találkoztunk hasonló mértékű kárral. Ez nagyon ritka, és rendkívül súlyos hibának számít. Endre azonban szerencsésnek mondható, ugyanis az olajszűrők gyakorlatilag minden fémdarabot megfogtak, így más hidraulikus elemnek nem esett baja. A henger károsodása azonban olyan nagy mértékű volt, hogy az javíthatatlanná vált, azt cserélni kellett.

Az ésszerű döntés a munkahenger gyártás

A kotró a távol keletről származik, annak munkahengerét nem lehet beszerezni. Ügyfelünknek a henger állapotfelmérése, majd a sikertelen beszerzési próbálkozások után vázoltuk a helyzetet, megoldásként a munkahenger gyártás lehetőségét megadva. Endre a tőlünk kapott fényképek láttán, és régebben saját bőrén tapasztalva azt, hogy milyen nehéz kotrójához alkatrészt beszerezni tudta, az egyetlen lehetőség az új munkahenger gyártás.

gyártás utáni munkahenger
Akár sorozatgyártás

A munkahenger gyártás ára

A henger gyártása mint mindig gördülékenyen történt. A méreteket rögzítettük, amelyek alapján elkészítjük a műszaki rajzot. Ezt elküldtük ügyfelünknek a gyártási idővel, és a pontos árral. A gyártás költsége körülbelül kétharmadába került, mint az Európában elérhető ismert gépgyártók hasonló méretű gyári alkatrészei. Tekintve, hogy Endre kotrójához gyakorlatilag nem lehet beszerezni munkahengert, ez igen kedvező volt számára. Természetesen elfogadta az ajánlatot, a gyártást megrendelte.

Kész munkahenger beépítés

munkahenger gyártás szem
Gyártás egyedi méretekkel

A munkahengert határidőn belül legyártottuk, és azt futárunk ki is szállított a szervízbe, ahol a kotrót a gyártás ideje alatt átvizsgálták. A szervízzel jó kapcsolatot ápolunk, így még aznap be is építették a hengert, mely hibátlanul teszi a dolgát.

Posted on

Fogaskerék szivattyú ár

A fogaskerék szivattyú ár összetett kérdéskör. A fogaskerék szivattyúkról tudni kell, hogy javítani az esetek túlnyomó részében nem érdemes. A meghibásodás tünete  lehet az, hogy a szivattyú hangos, forró, gyenge, törött, vagy folyik. Ezeket tapasztalva általában mindenki arra gondol, hogy ennek oka a tömítések elhasználódása lehet. A valódi ok a fogaskerék szivattyúk kopásából adódik és a javíthatatlanság a felépítéséből ered. 

Hidromotor
Szivattyúként üzemelő hidromotor

A szivattyú javítása

A szivattyú belső elemei gyakran megkopnak, amit sajnos szakszerűen nem lehet javítani. A javítással próbálkozni szélmalomharc, ideig-óráig működik, de csak idő kérdése, hogy mikor romlik el újra. A javítás gyakorlatilag értelmetlen, ha a szivattyút hosszú távon szeretnénk használni.

A bontott fogaskerék szivattyú ár

Az ár legtöbb esetben hasraütés szerűen képződik. Ha a bontó figyelmes meglátogatja a nemzetközi oldalakat és azok árai alapján határozza azt meg. Vannak helyek ahol csak a márka számít. Ha népszerű géptípusra való az ár automatikusan magas, függetlenül a szivattyú állapotától.  Fontos tudni: bontott alkatrészt vásárolni orosz rulett. Csodaszámba megy, ha olyan bontott alkatrészhez jutnak a géptulajok, amit előtte próbapadon bemértek, és ez által megbizonyosodtak arról, hogy alkalmas-e  a munkára. 

Bontott, alacsony fogaskerék szivattyú ár
Lehet hogy a bontott fogaskerék szivattyú ár alacsony, de akkor sem kifizetődő

Gyári fogaskerék szivattyú ár

Ezt az alábbi tényezők befolyásolják:

A munkagépet gyártó vállalat, szivattyút gyártó cég, a márkaszerviz, a forgalmazó szabják meg az árrésekkel telített késztermékek végleges árát. Általánosságban elmondható, hogy az (un. aftrmarket) piacon a gyári beszállítótól származó, ellenőrzések sokaságán átesett szivattyúk minősége -várhatóan- a legjobb, de az utángyártott szivattyúk minőségbiztosítása sem maradhat el! Nem szabad elfelejtenünk, hogy az ipari igénybevételek a használat során vizsgáztatták le az utángyártók minőségbiztosítását elmúlt években. Mára csak a profi termékeket fogaskerékszivattyú gyártók tudnak talpon maradni, függetlenül a hovatartozásától. Vannak olyan érdeklődők, akik jobban bíznak a német piacról származó termékekben, pedig a beszállítói láncok-amik jelenleg átalakulóban vannak- köztudottan nem a német bányákból, kohókból vagy forgácsoló üzemeiből szállítják az alkatrészeket. A gyári szivattyú árakat a fönti lánc határozza meg. Gyakran előfordul, hogy a gyári szivattyút 6 – 12 hét alatt lehet megvásárolni, mert nincs legyártva. Ügyfeleink már számoltak be olyan esetről, hogy olyan magas árat kaptak, hogy kis híján használt gépet tudtak volna belőle vásárolni. 

Fogaskerék szivattyú ár nálunk

Kayaba fogaskerék szivattyú ár
Kayaba szivattyú

Forgalmazunk Rexroth, Danfoss, Commercial, Nachi, Eaton, Vickers, Parker, Poclain, Case, Kubota, Kayaba és egyéb gyármányú szivattyúkat is. Hiába próbálunk nem tudunk minden márka minden típusára azonnal ajánlatot adni. A legtöbb esetben problémamegoldók vagyunk. Ha ügyfelünknek olyan szivattyúra van szüksége, amely eu szabványon kívül esik, “nem létezik” mi akkor is megtesszük ami tőlünk telik, annak érdekében, hogy megoldást találjunk a kiváltására.

Nem csak a méret a lényeg

Kicsi, és méregdrága
Kicsi, és méregdrága

Gyakori probléma, hogy a szivattyú árát az űrtartalom, és a szállítási mennyiség alapján ügyfeleink olcsónak vagy drágának gondolják. Ez közel sem ilyen egyértelmű. Habár az ár arányosan nő egy szivattyú méretével, vannak kivételek. Ha a tengely, felfogatás, forma vagy olaj csatlakozás speciális, megtörténhet, hogy teniszlabda méretű -mint pl. egy Newholland feltöltő – szivattyú annyiba kerül, mint egy nevesebb Rexroth A10VO16 axial.

Végszó

Távolkeleti szivattyú
Munkagép vásárlásánál érdemes előre gondolkodni

A fogaskerék szivattyú ár több tényezőn múlik. Érdemes európai, megbízható munkagépet vásárolni, hogy mikor bekövetkezik a kényszerű üzemszünet, akkor azt gyorsan hamar orvosolni tudjuk . Ha egy különleges ( pl. amerikai USA, vagy Japán szabványt sikerül kifogni) akkor sem kell kétségbe esni. Kompromisszumokkal mindent ki lehet váltani. Ekkor jövünk szóba mi, a Keraprogress! Azért dolgozunk, hogy ezekben a helyzetekben is megoldást találjunk, és segítsünk az üzemszünet minimalizálásában!

Posted on

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú

A Bosch Rexroth hidraulika szivattyú számít európában a legelterjedtebb márkának. Ennek oka, hogy remek szerkezetek, és nem hajlamosak a meghibásodásra. Néhány esetben viszont ezek az alkatrészek is képesek a meghibásodásra igaz, általában külső tényezők hatására. Ekkor jön a képbe cégünk, a Keraprogress.

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú
Bosch Rexroth hidraulika szivattyú

Mitkell tenni ha a szivattyú meghibásodik?

A munkagép hidraulikája megáll, nem lehet munkára fogni azt. Ilyenkor érdemes szemügyre venni a rendszer részeit, vagy szakembert hívni. Ha a hibát a szivattyú okozza legtöbbször folyatja az olajat, működése hangossá válik, lassan vagy egyáltalán nem dolgozik, az üzemi hőfok fölé hevül, vagy akár el is törhet. Az említett esetek feltétlen hidraulikus szakember segítségét kell kérni. 

A szivattyú meghibásodása 

Révén, hogy az egyik leggyakoribb márka, nagy tapasztalattal rendelkezünk a Bosch Rexroth szivattyúk terén. Sok típusa, és még több specifikációja van a gyártónak, ezért az első, és legfontosabb dolog, hogy pontosan meghatározzuk a szivattyú típusát. Erre szerencsére elegendő a szivattyú adattáblája, mely az ehhez szükséges minden adatot tartalmaz.

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú adattáblája
Bosch Rexroth hidraulika szivattyú adattáblája

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú javítása

Mikor a javítás szóba kerül a legtöbb ember szeretne képet kapni arról, hogy mégis mennyibe fog ez kerülni. Nyilván pontos árat szétszerelés, és állapotfelmérés után lehet adni, azonban a típus, és a hiba ismeretében tapasztalatunknak köszönhetően egy nagyságrendi tájékoztatást tudunk adni. 

Ha a javítás mellett döntenek

A szivattyút elszállítjuk, szétszereljük, alkatrészeit bevizsgáljuk. Erről fényképeket készítünk, hogy ügyfeleink is értsék, mit tartalmaz ajánlatunk. A cserélendő alkatrészekről, munkadíjról tételes listát készítünk. Ha a javítással végeztünk a szivattyút a gyári értékekhez igazítjuk, majd próbapadon leteszteljük azt, és végül visszaszállítjuk ügyfeleinknek. Természetesen igény szerint a le, ill. felszerelésben is tudunk segíteni.

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú szétszerelve
Bosch Rexroth szivattyú szétszerelve

Egy gyári-új Bosch Rexroth hidraulika szivattyú ára

A  Bosch Rexroth szivattyú gyári ára rengeteg tényezőn múlik, mint például: a típus, űrtartalom, és specializáció. Mint bármelyik gyártó a Rexroth is komoly összeget kér az új szivattyúkért. Ez néhány esetben vetekszik a használt munkagép piaci árával. A Bosch tisztes kiszolgáló hálózattal rendelkezik, és nyitottak azon emberek felé akik szeretnének többet megtudni termékeikről.

Ha a szivattyú gyári ára túl magas

Léteznek alternatív lehetőségek új szivattyú vásárlására. Ez természetesen nem a bontott alkatrészeket jelenti. Több német és távolkeleti partnerrel is rendelkezünk, akik  gyári minőségű szivattyúkat értékesítenek, és gyártanak hozzá kitűnő minőségű alkatrészeket. Ezen szivattyúk ár-érték aránya rendkívül jónak számít. Annak tudatában, hogy az alkatrészekre hosszú szavatosság vonatkozik, főleg jó választás.

Bosch Rexroth hidraulika szivattyú javítás vagy csere?

Mind a javítás, mind az új alkatrész vásárlás jó döntés lehet. Ha a javítás költség túl magas, érdemes  új szivattyú vásárolni.Nem célunk, hogy a túlzottan magas költségű javítást erőltessük, vagy a kevés ráfordítást igénylő szivattyúk helyett is próbáljunk újat kínálni. Fontos számunkra, hogy a legésszerűbb lehetőségeket kínáljuk, amiből a döntés már csak preferencia kérdése.

Posted on

Bosch-Rexroth A4VG szivattyú

Az A4VG egy axiál dugattyús szivattyú zárt hidraulika körre tervezett. Változtatható térfogatú, és áramlásirányú, mely kifejezetten zökkenőmentesen zajlik. Nagy nyomású szelepekkel, nyomáshatárolókkal és túlnyomás csökkentő szeleppel gyártják. Nagy nyomáson, 400 bar üzemel , de akár 450 bar nyomáson is megbízhatóan szállít.

A4VG-szivattyu
Az A4VG szivattyu

Előnyei

Mindezt kifejezetten halkan, kis mérettel teszi. Karbantartást nem igényel, élettartama hosszú. Megbízható szivattyú, meghibásodására előírt használat mellett kis esély van, javítani  könnyedén lehetséges, elemei külön-külön cserélhetőek, ugyanakkor ezek ára igen magas. Sok mindenben hasonlóságot mutat a A10 -es szivattyúval.

Az A4VG  típusai, méretei:

A szivattyút több méretben gyártják, térfogatuk , telljesítményük súlyuk, és egyéb fontos paraméterük is eltér,valamint elérhető normál, és nagy sebességű változatban is.

A paraméterek
A paraméterek

Az A4VG működése

A szivattyú a tengelyén keresztül kapja a nagy erejű forgó mozgást, amit felhasználva magas olajnyomássá alakít. Gyakorlatilag minden alkatrész amely ezt a feladatot végzi szivattyú. Az A4-es különleges módon hajtja végre ezt a feladatot. Tengellyel párhuzamosan helyezkednek el dugattyúi, mely miatt az axiáldugattyús szivattyúk közé tartozik.a szivattyú telljesítményét egy kis munkahenger szabályozza. A dugattyúk olajfilmen futnak, és a fő munkát ezek végzik, melyből következik, hogy leggyakrabban ezen alkatrészek hibásodnak meg.

Ideális környezete

Az A4-est kis helyigénye, ugyanakkor nagy telljesítménye miatt előszeretettel használják mobilis gépeken, ahol előnyeit könnyedén lehet kamatoztatni. Nagyobb térfogatú típusait főleg préseken, nehézipari emelőkön, gyártást végző hidraulikus berendezésen használják.

Mi utal a szivattyú meghibásodására, és ezek mit jelenthetnek?

Kopás
A Kopás

Hangos

szokatlan hangokat hallat, recseg, ropog, kattog, stb.hallatszik, hogy valami nem stimmel. A szelepek meghibásodása, kopás, idegen anyag jelenléte okozhatja. 

Ereszti az olajat

elsőre mindenki arra gondol, hogy egy-két tömítés elszakadt, annak cseréje megoldja a folyást. A helyzet az, hogy a tömítések képesek ellenállni a maximális szivattyú maximális nyomásának is, mely akár 500 bar is lehet. Az nem normál eset, hogy egy ilyen közegre gyártott szimeringnek baja esik. A legtöbb esetben oka a kopott alkatrészek, meghibásodott végnyomásszabályzó miatt kialakuló többletnyomás, melye nem csak a tömítésekben, akár belső elemekben is képes kárt tenni.

Nincs elég ereje, nem nyom

a szivattyú eléri a az üzemi nyomást, az olaj viszkozitása megváltozik, nem az arra kijelölt úton folyik, veszteség alakul ki.

Hevül

az alkatrészek olyan mértékben megkopnak, hogy az olajfilm, mely a szigetelés mellett kenést is biztosít gyakorlatilag megszűnik. A fém a fémmel érintkezik, így a mozgás következtében a súrlódás nagy hőt termel 

Az említett hibajelenségek mindegyike veszélyes a szivattyú számára, akár javíthatatlanná is teheti azt. Ha ezeket tapasztaljuk erősen ajánlott bevizsgálni a szivattyút.Bővebben idegen nyelven: Bosch-Rexroth

Színező
Ha valaki behozza gyermekét is irodánkba adunk kiskutyás, A4VG-es színezőt és ceruzákat nekik. Kiskutyásat még nem színeztek ki…
Posted on

A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú

A10VSO Boosch-rexroth hidraulika szivattyú

Mire van tervezve, miért jó választás az A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú?

Az A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú ismeretéhez fontos tudni, hogy variábilis, azaz változtatható térfogatú, axiál dugattyús típus, nyitott hidraulika körre tervezve. A tengely forgási sebesség és az aktuálisan beállított hengertérfogat függvényében proporcionálisan változtatható a szállítása. Alacsony üzemi zajszint, hosszú élettartam és a méretéhez képest nagy teljesítmény jellemzi. előnye továbbá, hogy nagyon széles tartományban szabályozható, nagyon rövid válaszidővel. A névleges nyomás 280 bar, a maximális nyomás pedig 350bar.

Az A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú típusai

Maga az A10V vagy A10VS a billenő tárcsa kialakításának megfelelően lett elnevezve. Létezik standard és high speed verzió, az öntvényház mérete ugyanaz. Az „O” (pl A10VSO szivattyú) az „open”, azaz nyitott hidraulika körre utal. Ezután következik a mérete, pl. A10VSO45.

Az A10-es méretei

A teljes A10 típusú szivattyú paletta: A10VSO18, A10VSO28, A10VSO45, A10VSO71, A10VSO100, A10VSO140.

Az A10-es szabályozása

A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú bekötése
A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú

A következő kérdés a szivattyú szabályozása. A DG azt jelenti, két ponton, direkt szabályozott, a DR hidraulikus nyomás szabályozóval ellátott, a DFR, DFR1, DRSC hidraulikus átfolyás szabályozós, az EF elektronikusan átfolyás és nyomás szabályozós, ED és ER elektrohidraulikus nyomás szabályozással ellátott, DFLR nyomás, áramlás, teljesítmény szabályozós.

A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú felépítése

A10VO hidraulika szivattyú
A10VO hidraulika szivattyú

Ha lefektetjük az A10-est, a tengely áll ki szivattyú öntött házából, ezen keresztül kapja a forgató erőt, aminek hatására olajnyomást állít elő. A kiálló tengelyhez közel a billenőtárcsa (swash plate), ezen belül félkörívben helyezkednek el a hengergörgős csapágyak a csapágyházban. A dugattyúk a tengellyel párhuzamosan helyezkednek el, ezért nevezzük axiál szivattyúknak. A dugattyúk vége gömbre esztergált és egy úgynevezett rézpapucs van rápréselve. Durva meghibásodásnak számít, ha ezek leszakadnak és széttörve nagy belső sérüléseket okoznak a szivattyúban. A rézpapucsok tömítenek a hengertömb furataiban, fém a fémen, persze vékony olajrétegen, azaz olajfilmen. (Van aki hengerfejnek nevezi, de ez könnyen összetéveszthető az autópari hengerfej alkatrésszel, ezért hidraulikus szakmában, ha lehet, mellőzzük.)

Van benne továbbá egy kis munkahenger, ami a dőlésszöget és így a szivattyú teljesítményét szabályozza, ez a vezérlő szelepeken keresztül kapja az úgynevezett vezérlő nyomást.

A10 hidraulika szivattyú load sensing működése

A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú
A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú

Ha azt szeretnénk, hogy a szivattyú mindig egy adott nyomást állítson elő, a képen például 600 PSi, azaz kb 41,4 bar, akkor a 900 PSI-t nyomó szivattyú a load sensing rendszeren keresztül a plussz nyomás „információját” visszavezeti a szivattyút vezérlő szelepekhez, amik a másodperc törtrésze alatt szabályozzák a hidraulika szivattyút, ha nőtt a nyomás, akkor csökkentik a teljesítményét. Így nem lesz például az, hogy „megugrik” a munkahenger, hanem folymatosan, kiszámíthatóan üzemel és az sem, hogy feleslegesen terheljük a rendszert munkavégzés nélkül.

A10 Bosch-Rexroth hidraulika szivattyú alkalmazási területei

A kis méretből adódóan előszeretettel alkalmazzák kisebb mobil hidraulikus gépeken, nagyobb „testvéreit” pedig főleg présgépeken, forgácsoló-megmunkáló központokban.

A10 hidraulika szivattyú hibái, hibajelenségei

zajos – ezt okozhatja a kavitáció, ilyenkor kopott lehet a szelep, de okozhatja kopott alkatrész is, mindkét esetben bevizsgálásra van szükség.

folyik – sokan gondolják, ha folyik, akkor biztos egy tömítéscserével megoldható az ügy. Ez a legritkább esetben van így, ugyanis az olajfolyás oka a kopás következtében fellépő megnövekedett olajnyomás, ami kinyomja a tömítést. Ez a fogaskerék szivattyúknál a leggyakoribb.

gyenge – általában kopásból eredő olajveszteség a tettes, az elvesztett nyomás miatt legyengül a szivattyú. Sokszor ez akkor tapasztalható, ha a már elértük az üzemi hőmérsékletet, ilyenkor ugyanis „vékonyabb” vagyis hígabb az olaj és még jobban „el tud szökni a munkavégzés elől”.

melegszik – szintén kopott a szivattyúnk

Nem a hidraulika szivattyú hibája viszont, ha a funkciók összeakadnak vagy bizonyos funkció nem működik csak. Ilyenkor a vezérlőtömbre gyanakodhatunk. A vezérlőtömb javításról itt olvashatunk bővebben.

hidraulika szivattyú javítás
hidraulika-szivattyu-javitas

A10 hidraulika szivattyú javítás vagy csere?

Az A10-es szivattyúkat javítjuk és forgalmazzuk is, igyekszünk több megoldást is adni, amennyiben több eset is gazdaságos. Egyedül a minőségből nem szeretnénk engedni, az árban van némi mozgásterünk a szállítási határidő és a gyártó függvényében.

A10 hidraulika szivattyú javítás ár

Vannak esetek, mikor csak egy-egy alkatrészt kell cserélni, például eltörik a leszorító tárcsa. Szét- és összeszerelésre, próbapadi vizsgálatra, hibás alkatrészek beazonosítására, (mi be is fotózzuk ezeket az alkatrészeket a korrektség jegyében) állapotfelvételre, tömítéscserére mindenképp szükség van és erre jön még rá a nem túl olcsó alkatrész ára, ami több hibás alkatrész esetén már jóval 200 ezer Ft fölé rúghat.  Ha pedig a szivattyú már hosszú évek óta „szolgálatban van”, miért is gondolnánk, hogy csak egy alkatrész kopott el, amúgy minden 100%-os? Az A10-es Bosch-Rexroth szivattyúk kiváló mérnöki tervezés, és gyártástechnológia eredményei, azaz minden alkatrész egy meghatározott üzemóra tartományra van tervezve. Ne gondoljuk, hogy a kollégák elfelejtették volna a szakmát a Tigris-tankok gyártása óta. A javítás ára azért ritkán gazdaságos, mivel általában nem egy alkatrészt kell cserélni. Ha az egész belső rész „kuka”, akkor biztos, hogy jobban járunk egy jó árú csere szivattyúval.

Az A10 hidraulika szivattyú ára

Az A10-es szivattyúk ára gyakran meghaladja az egymillió forintot is. Az évek során azt tapasztaltuk, hogy ez sokakban olyan lélektani határ, hogy elkezdenek olcsóbb források után kutatni. Milyen lehetőségeink vannak ilyenkor? Vásárolhatunk használt szivattyút, aminek az a kockázata, hogy bármikor tönkre mehet, hiszen nem ismerjük az előéletét. Nagy segítség lenne a szivattyú tesztelése hidraulikus próbapadon. Ezzel jó eséllyel kiderülne, ha a szivattyú kopott vagy terhelés esetén melegszik, kisebb teljesítményre képes. Ezt viszont egyik hidraulikus cég sem vállalja, mert az esetlegesen bekerülő szennyeződés és leváló fém alkatrészek miatt kidobhatnánk több száz liter hidraulika olajat és egy napig tisztogathatnánk a rendszert. Ha ezt választjuk, mindenképp hazárdírozni kényszerülünk.

Ha ellenőrizetlen forrásból vásárolunk új szivattyút kérdéses az alkatrészek minősége. Elég szigorú-e tűréshatár, jól sikerült-e az edzés, nincs-e kifelejtve alkatrész, lepróbálták-e terhelés alatt? Mivel a válasz sok esetben nem, ezért ilyen okok miatt meghibásodott szivattyúk javítását nem is vállaljuk.

Nagy szórást mutat az A10 szivattyú ára azért is, mert nem csak szerződött hidraulika szivattyú kereskedő márkapartnereken keresztül (korrekt minőségben, de magas áron) történik az értékesítés, hanem az egyes gépgyártók is értékesítik a szivattyúkat, amire ők is ráteszik a saját hasznukat. Csak nehezíti a helyzetet, hogy a munkagépen szerzett profithoz képest a szivattyú kisebb összeget képvisel és ha már foglalkozni kell vele bizony sokszor vaskos árrés van rászámolva.

A fentiek miatt mi a következőkben köteleztük el magunkat. Egyrészt igyekszünk kedvező árakat biztosítani, másrészt csak leellenőrizhető, évek óta megbízhatóan gyártó és szállító cégekkel állunk kapcsolatban. Vannak magas raktárkészletet tartó partnercégeink, náluk az ár valamivel magasabb, de még így is a szokottnál kedvezőbb. Ha azonban tudunk néhány hetet várni, amíg a rendelésre gyártó (az alkatrészekből a rendelést követően építik össze) forrásokból még kedvezőbb az ár. Ilyenkor nálunk az A10 szivattyú ára 400 ezer Forint körül indul.

Posted on

Hidraulika szivattyú felújítás, hidromotor javítás

Hidraulikus fődarabok típusai

Egyik fő szakterületünk a mobil hidraulikus gépek hidraulikus fődarabjainak (hidraulika szivattyú, hidromotor, vezérlőtömb, munkahenger) javítása. A cikk címe is hidraulika szivattyú felújítás, előtte viszont érdemes az egészet egy nagyobb képbe helyezni.

Az általunk javított hidraulikus gépek

Ezek a gépek vagy kerekeken vagy lánctalpakon járnak ezért nevezzük őket mobil hidraulikus gépeknek. Az ipar és a mezőgazdaság számos területén dolgozó gépeken végzünk javításokat. A mezőgazdasági területről traktorok, kombájnok jellemzőek az építőiparban pedig főleg a kotró- és, rakodógépek. Számos gépet javítunk a bányászat, a szállítmányozás vagy erdészet ágazatokban.

Hidraulika szivattyú felújítás vagy hidromotor csere?

Az évek során megismertük a leggyakrabban használt hidraulikus megoldásokat és a legtöbb hidraulika gyártó termékeit. Egyik fő erősségünk, hogy nagy tapasztalattal és sok beszerzési forrással rendelkezünk. Ezt azért hangsúlyozzuk, mert sokszor az eredeti alkatrész vagy nem beszerezhető vagy irreálisan drága/hosszú szállítási határidővel vásárolható csak meg. Jól tudjuk, hogy ügyfeleinknek leggyakrabban az az igénye, hogy 1. egy hidraulika szerviznek egyáltalán legyen megoldása a javításra vagy a meghibásodott hidraulikus egység cseréjére, kiváltására 2. elfogadható időn belül 3. és elfogadható áron.  Általában ezek a legfontosabb tényezők, a helyzettől függően persze változik a három dolog fontossága.

Gyakori hidraulikus hibajelenségek, okaik és javításuk

Hidraulikus funkciók szempontjából

Ha az egyik oldali menetelés nem működik gyanakodhatunk mind a hidromotorra, mind a szivattyúra. Nagyobb gépeken külön szivattyú (vagy egy ikerszivattyú egy tagja) termeli a nyomást mindkét oldal hidraulikus hajtómotorjához. Nem szoktuk vállalni csak az egyik oldal javítását a másik bevizsgálása nélkül, ugyanis ebben az esetben rögtön a másik oldal (valószínűsíthetően szintén kopott szivattyú-hidromotor párja) lép elő leggyengébb láncszemként.

Ha a gép elgyengül mikor bemelegszik, akkor a kopás lehet a kiváltó ok, mert a melegebb olaj vékonyabbá, hígabbá válik.

Ha valamelyik fődarab folyik, biztosat csak szétszerelés után tudunk mondani. Logikusnak tűnhet, hogy akkor tömítéscsere, de nem mindig ilyen egyszerű.

Ha zajt hallunk a hidraulika rendszer felől, azonnal álljunk meg, nehogy az estelegesen letört és a rendszerben keringő darabok, spén nagyobb károkat okozzon.

Hidraulika szivattyú felújítás – hibaokok

Ha a hidraulika szivattyú nem nyom eléggé, valószínűsíthető a kopás, ez fogaskerék szivattyúk esetében szakszerűen nem javítható, ilyenkor csereszivattyúval tudunk segíteni. Mivel a dugattyús szivattyúk általában drágábbak, itt sokszor gazdaságos a javítás. Ha folyik legtöbbször nem elég a tömítésgarnitúrát cserélni, mivel ennek oka a kopásból eredő nagy résolaj veszteség (a kopással arányosan egyre kevesebb olaj jut a nyomóágba).

Hidromotorok esetén

Szinte teljesen megegyeznek a szivattyúknál említettekkel.

Vezérlő tömbök, útváltók esetén

A javítás itt elég összetett lehet, főleg a nagy értékű ún.: monolit vezérlőtömbök esetén éri meg. Itt az illesztés tűréshatára elsődleges, ez precíz munkát igényel. Ezeknél a dugattyús elven működő tömböknél hónolnunk kell a furatot, sokszor új dugattyút gyártani, krómozni, stb.

Munkahengerek esetén

Legtöbbször folynak, ha a szár nem görbült, nincs rajta bemaródás, megúszhatjuk egyszerű tömítéscserével. Máskor szüksége lehet a szár cseréjére vagy akár az egész munkahenger újra gyártására is. A szükséges nyomáspróba természetesen egyik esetben sem maradhat el.

Hidraulika szivattyú felújítás menete

Helyszíni felmérés, hibamegállapítás. Hozzáállásunk a javításokhoz: mindig legyen egy tiszta képünk, hogy milyen hibával állunk szemben. Ha ismerjük a hidraulikus rendszer működését, logikáját sokszor következtethetünk is a hiba jellegére. Ebben szakértő kollégánk szívesen segít telefonon. Vannak azonban olyan hibák, amikhez érdemes helyszínre kiszálló hidraulikus szakember segítségét kérni. Tapasztalataink alapján ez a néhány tízezer forintos költség sokszor százezreket spórol, nem beszélve a sok bosszúságtól, amit sikerül ezáltal elkerülni és persze a megtakarított időről.

Mivel elsősorban a hidraulikus főegységek javításával foglalkozunk, ezért helyszíni munkánk csak a hibamegállapításra és a fődarab leszerelésére és elszállítására korlátozódik. Egy szivattyú vagy vezérlőtömb javítása hidraulika műhelyben történik, könnyen belátható, hogy a helyszínen ilyen precíz munkára nincs lehetőség.

Helyszínről elszállítást akkor is kérhet tőlünk, ha nem mi szereljük le pl. a szivattyút. Az alkatrész beazonosítása kulcsfontosságú.  A hidraulikus gépgyártók általában beszerzik a szivattyúkat, hidromotorokat és ellátják saját cikkszámukkal. Ez sokszor megnehezíti, hogy beazonosítsuk, mely cikkszámon rendelhető a szivattyúgyártótól a megfelelő technikai szivattyú. Ez történhet 3 féleképpen. Ha szerencsénk van pl. egy traktor esetében a John Deere cikkszámból megtudjuk, hogy mely Bosch-Rexroth cikkszámon kell hidraulika szivattyút rendelnünk. (A Bosch Rexroth hidraulikáról itt is olvashat.) Vagy egy Caterpillar kotró esetében milyen cikkszámon rendeljük a Kawasaki szivattyút. Nehezebb a helyzet, ha a szivattyún cikkszám nem látható, ilyenkor segítségünkre lehet az a sok hidraulikus gépkatalógus, amiket az évek alatt gyűjtöttünk be. Fogaskerék szivattyúk esetén, ha a cikkszám nem látszik, beméretezzük a szivattyút. Kérje kollégánk segítségét!

Ha van esély a javításra, a műhelyben egy-két napon belül szétszereljük a szivattyút, vezérlőtömböt, stb és megállapítjuk a hibát, legtöbbször fotóval is dokumentáljuk az állapotfelvételt, hogy mely alkatrészek kopottak, bemaródottak, esetleg törtek el, vagyis ami miatt szükséges a hidraulika szivattyú felújítás.

Ha azt állapítjuk meg, hogy az alkatrész javítható, pl. egy nagy értékű axiál dugattyús szivattyú, katalógusból kiírjuk a szükséges alkatrészeket és ajánlatot kérünk több forrásból is a szállítási határidőre és az árra, ha nincsenek raktáron az alkatrészek. Ha az alkatrész nem javítható, akkor cseredarabot vagy kiváltó alkatrészt biztosítunk.

Elkészítjük az árajánlatot, amit emailben lehet megrendelni. A javítás elkészültével munkánkat ellenőrizzük: nyomáspróbázzuk majd pedig kiszállítjuk a javított vagy csere alkatrészt. Ha a hidraulika szivattyú felújításról vagy javításról szeretne bővebben tájékozódni, kérje kollégánk segítségét emailben vagy telefonon!

Árajánlat kérése hidraulika szivattyú felújítás-ra: itt. (Gyors Árajánlat kérés)

Posted on

Mikor érdemes munkahengert gyártani?

Viszonylag gyakran keresik meg cégünket munkahenger gyártás miatt. Egyik fő tevékenységünknek a munkahengerek javítása számít. Ugyan van rá példa, hogy a javítás költsége magasabb, mint egy új alkatrész ára, ezen esetek igen ritkák, ezért célszerű a javítást preferálni. Bővebben honlapunkon: https://hidraulikajavitas.hu/munkahengerek-javitasa-felujitasa/
A téma iránt érdeklődők számára meglepően korrekt cikk a Wikipédián: https://hu.wikipedia.org/wiki/Munkahenger

A gyártást két ok miatt rendelik az emberek.

Ha új funkciót szeretnének alkalmazni.

A munkahenger előzetesen csak terven szerepel. Általában egyedi renszereken alkalmazzák. Ezekben az esetekben legtöbbször kész műszaki rajzot kapunk, amelyet műszaki munkatársaink vesznek a kezeik közé és vizsgálnak meg. Néhány esetben szükség van egyeztetésre, azonban ezek minden esetben gördülékenyen mennek.

Ha meghibásodott munkahengert váltana ki vele.

sérült munkahengerek

 

 

Sérült, de közel sem selejtes munkahengerek.

Gyártás esetén legtöbbször arról van szó, hogy a munkagépen olyan mértékben károsodott egy munkahenger, hogy már ránézésre biztossá válik a munkahenger javíthatatlansága. Általában a görbe szár, hajlott hüvely, bemaródott henger esetén. 

Gyártás vagy javítás?

Ha károsodott munkahenger helyett rendelnek gyártást, az alap feltétel, hogy paraméterei megegyezzenek az eredetiével. Kivételt képez, ha rossz munkahengert terveztek a rendszerbe és az nem alkalmas a kívánt munka elvégzésére (alultervezett, így a teherbírása nem megfelelő, ami deformációval, vagy akár a szár meghajlásával is járhat).

A gyártás időigényes

Az esetek egy részében a gépgyártók egyedi szabványok alapján tervezik a munkahengereket. Ekkor a munkahenger  minden alkatrészét be kell méretezni és újat kell gyártani helyettük. Ez egyedi gyártásnak minősül és a 2-3 hetes átfutási idő nem minden esetben engedhető meg a termelő szektorban. Azokban az esetekben amikor a gyári henger nem szerezhető be, vagy a szállítási idő 4-5 hét, még így is tudunk segíteni olyan már készre gyártott munkahengerrel, ami kissebb átalakítással az eredeti helyére beépíthető.

Érdemes szemügyre venni a sérült munkahengert. 

Ritka az a fajta károsodás a munkahengeren, ami miatt a szerkezet minden eleme használhatatlanná válik. Ha van elem, ami nem károsodott, az felhasználható az új munkahenger gyártás során. Ez ésszerű döntés, időt, pénzt, és energiát lehet így megtakarítani.

Fontos hogy “ne essen át a ló túloldalára”!

Vannak olyan munkahenger típusok (sztenderd hengerek- MTZ, rönkhasítók, stb), amik nyomott kereskedelmi áron beszerezhetők, így a javításuk nem éri meg. Erről érdemes tájékozódni, mielőtt a javítás mellett döntünk.

A munkagépek- JCB, Caterpillar, CASE, New Holland,, Kubota stb.- gém és kanálmozgató hengerei, a mezőgazdaságban használt – John Deere, Fendt, Claas, Deutz, Fortschritt, Pel Job, Schäffer, Steyr stb. erőgépeken alkalmazott hengerek javítása tapasztalataink szerint rentábilis.

Avatott szem és tapasztalat szükségeltetik ahhoz, hogy az esetleges kopást, anyaghibát és egyéb károsodást megállapítsa. Az alkatrészek állapotfelmérését szakembernek kell végeznie, aki mérőműszerekkel és esztergagéppel (egytengelyűség) ellenőrzi a fődarabokat. Csak ezek után lehet meghatározni, hogy a munkahenger mely elemeit szükséges újragyártani és mik azok, amiket a régi munkahengerről még érdemes felhasználni. Ezek a munkahenger azon részei, melyek jellemzően nem károsodnak – ütközők, hegesztett végek, hengerfej, dugattyú, stb.

Így mindenki jól jár

Ha 100%-os biztonsággal lehet beépíteni régi elemeket az újonnan gyártandó munkahengerbe, az hasznos mindenki számára. A gyártás költsége kisebb lesz, az ahhoz szükséges idő kevesebb, és ez környezetkímélő is.

Posted on

Szekcionált vezérlőtömb javítás

Vezérlőtömb javítás miatt kereste meg cégünket egy útkarbantartással foglalkozó cég képviselője. Úgy döntöttek, hogy CASE forgókotrón teljes felújítást hajtanak végre. A gép szét- és összeszerelését,  és a hidraulikus rendszer állapotfelmérését márkaszervíz végezte. A szervíz azt állapította meg, hogy az öt szekciós monoblokk – vezérlőtömb – javíthatatlan, cserélni kell.

Gyári új tömbök 

Vezérlőtömbök esetén a gyári-új alkatrész ára igencsak magas, különösképpen  CASE  forgókotrók esetében. Ezzel ügyfelünk is szembesült, mikor megkapta a márkaszerviz ajánlatát az új vezérlőtömbre. Mikor belefogtak a gép felújításába nem számoltak ekkora költséggel. A CASE forgókotró javítására fordított büdzsé egyszerűen nem bírta el az új vezérlőtömb árát.

A javítás jó döntés

Ügyfelünk furcsállta, hogy miért kell ennyi pénzt kifizetni egy olyan szerkezet cseréjére ami alapvetően megbízhatóan működik. Az új vezérlőtömböt nem rendelte meg a márkaszerviztől ügyfelünk, helyette felkereste cégünket, hogy fel tudjuk-e mérni a tömb állapotát, ill. a javítását vállaljuk-e.

A vezérlőtömb

CASE forgókotró monoblokk

Természetesen vállaltuk az állapotfelmérést és javítást. Cégünk egyik fő profilja a vezérlőtömb javítás. A vezérlőtömb számít a hidraulikus rendszerek központjának, az elvégzendő folyamatokat e szerkezet határozza meg, irányítja. A szivattyú által termelt nyomást tolattyúinak segítségével a megfelelő irányba engedi. Mindezt 220 bar nyomás mellett. Ez a nyomásérték megköveteli hogy a fődarabjai  0,01- 0.015 mm. pontossággal  illeszkedjenek. Ellenkező esetben a gép üzemeltetése veszélyessé válhat!

Viszonylag kevesen foglalkoznak vezérlőtömbök javításával, ugyanis ez különösen nagy pontosságot, és kifejezetten tiszta munkakörülményeket kíván.
Bővebben honlapunkon: http://hidraulikajavitas.hu/vezerlotombok-utvaltok-javitasa/

Ajánlatunk

Miután műszaki munkatársunk elvégezte az állapotfelmérést azt állapította meg, hogy az öt szekcióból három egység tolattyúi nem illeszkednek megfelelően, és kis mennyiségű vasreszeléket is talált a tömbben.
Ajánlatunkat hat szekcióra vonatkozóan küldtük el ügyfelünknek. Ezt természetesen furcsállta, de még így is megfelelőnek érezte ajánlatunkat, az új tömbhöz képest, amit a márkaszerviztől kapott. Nem volt számára világos, hogy miért kell kifizetni a három megfelelően működő szekció felújítását is.

Szigorúan teljeskörű javítás

Ennek egyszerű a magyarázata. Fontos, hogy a jól működő egységek sincsenek hibátlan állapotban. Ezért ha az öt egységből három hibás és csak azon darabok felújítása történik meg, csak idő kérdése, hogy a javításon át nem eső szekciók, mikor produkálják a javítást igénylő hibákat. Ezen kívül, mivel a vezérlőtömbök összetett szerkezetek, furatai kapcsolódnak egymáshoz nemcsupán mechanikailag, de hidrosztatikailag is. A megbízható működés minden esetben, a szomszédos szekció megfelelő nyomástartásától is függ. 

A rendszerben lévő magas nyomáson keringő sprém folyamatos károsodásokat okoz a hidraulika rendszer minden elemében! Általában ennek nyomai fedezhetők fel akár egy szekcióban is minden bizonnyal a többiben is okozott – szabad szemmel nem látható- sérülést. A szennyeződésre a vezérlőtömbök  kifejezetten érzékenyek. Ezt ismertettük ügyfelünkkel, aki ezt megértette és a javítást megrendelte.

Sikeres javítás

Szerelőink 8 munkanap alatt elkészültek a CASE vezérlőtömbbel. Ezután a monoblokkot elszállították, és beszerelték a forgókotróba. Ügyfelünket két nap múlva telefonon kerestük, mert bélyegzőjét itt felejtette. Arra kért, hogy postázzuk azt el neki, majd szó esett a vezérlőtömbről is. Nagy örömmel mesélte, hogy markolójuk irányítása a javítás óta precízebbé vált, irányítása most már biztonságos. Továbbá érdeklődött, hogy el tudnánk-e vállalni céges autójának hidraulikus kormányművének javítását.

Cégünk másik üzletága (https://kormanymuszerviz.hu/) fő tevékenységének ez számít, így ügyfelünknek mostanra több ízben is tudtunk segíteni.

A termelés nem állhat meg!

Posted on

Kawasaki szivattyú: nincs ultimátum..

Egy kawasaki szivattyú javítása kapcsán kereste meg cégünket Róbert.Telefonon hívott minket, elérhetőségünket egy barátjától kapta, aki 10 éve aktív ügyfelünk. Róbert elmondta hogy a szivattyú háza megsérült és úgy tűnik hogy nem külső behatásra, hanem belülről károsodott oly módon, hogy az a második tag öntvényházán egy 6cm átmérőjű lyukat ütött. Telefonbeszélgetésünk végén arra jutottunk, hogy személyesen hozza be szivattyúját irodánkba. Az egyértelművé vált hogy ez a hiba nem egy mindennapi- “kicsit erőtlen a szivattyú”-típusú hiba.  

Kawasaki szivattyú

Kawasaki szivattyú

Iker axiáldugattyús szivattyú

Egy JCB 220 JS munkagépen dolgozott, iker axiáldugattyús szivattyú, öntvény háza nagy valószínűséggel nem menthető, mivel darabok törtek ki a forgattyúsházból. A gyári új szivattyú(???) nem biztos hogy egy 10 éves gépet üzemeltető  akarja tudni hogy mennyibe kerül.. Összetett, és kompakt szerkezetek, de megfelelő szakértelemmel, ill. pontossággal lehet javítani őket szakműhelyben. A javítás költsége az esetek túlnyomó részében európai beszerzési árakhoz viszonyítva az új szivattyú 50-70 % -a. Bővebben weboldalunkon: https://hidraulikajavitas.hu/hidraulika-szivattyu-javitas/

A kawasaki szivattyún állapotfelmérés után a következőket állapítottuk meg: 

– A szivattyú belső szerkezeti egységein durva töréses sérülések láthatóak
– Szinte az összes belső alkatrész sérült
– A tengelyek bordázata erőteljesen kopott
– Az első szivattyú tag házából kitört egy darab, csere szükséges
– A szivattyú komplett belső cseréje szükséges
– A keletkezett fémtörmelék elszennyezte a csapágyakat, ezért az összes csapágy cseréje szükséges
– Összeszereléshez új tömítéskészlet beépítése szükséges

..Mintha egy újat építenénk..

A szétszerelt Kawasaki szivattyú
 
A szétszerelt Kawasaki szivattyú
 

Cserélendő:

hengertömb, dugattyúk,vezérlőtárcsa, visszahúzó tárcsa, golyóvezető, billentő tárcsa, billentő tárcsa ház, rugók, tengely,szivattyúház, teljes csapágy és tömítéskészlet. 

Hogy mennyi???

A kawasaki szivattyú javításának  költsége – így, hogy majdhogynem minden elemét cserélni kellett, ráadásul új gyári alkatrészekből- cirka 2 millió forint lett. Természetesen sejtettük, hogy Róbert nem fogja megrendelni a javítást, hiszen a gép piaci árának fele.  Ettől függetlenül elküldtük ajánlatunkat, majd telefonon is felvettük a kapcsolatot Róberttel. Szerettük volna megkérdezni, hogy érdekelné-e egy, az eredeti paramétereivel rendelkező ipari minőségű utángyártott szivattyú. Természetesen igenlő választ kaptunk.

Kawasaki utángyártott szivattyú?

Partnerünk egy Kawasaki szivattyúkat ill. azok alkatrészeit gyártó cég, akik kiváló minőségű termékeikkel egyediek az “AFTER MARKET” piacon.

Az új Kawasaki szivattyú

Az új Kawasaki szivattyú

Partnerünktől a Kawasaki szivattyúra kért ajánlatban 18 munkanapos szállítási időt adott meg, mely a kialakult járványügyi helyzetben módosulhat. Ajánlatunkat ennek ismertetésével küldtük el Róbertnek, aki így is elfogadta azt mondván: ezt el kell fogadni, sajnos ezek a hátráltató tényezők mindenkit érintenek, és Ő is türelemre inti munkatársait, partnereit. 

Az átvétel

A szivattyút három nap késéssel tudták elindítani, ugyani a reptereken, és a repülőgépeken elsőbbséget élveznek az egészségügyi termékek. Ebből kifolyólag a szivattyú a megrendelés követő 20. munkanapon érkezett meg központunkba, mely azonban nem jelentett gondot ügyfelünk számára. Róbert személyesen vette át a kitűnő minőségű utángyártott szivattyút, melyre 1 év szavatosságot vállaltunk.

És tökéletesen működik. Miért? – Mert a rendszer ki lett tisztitva, mert le lett cserélve a hidraulika szűrő és mert hidraulikus szakember üzemelte be. Ezek elengedhetetlen beüzemelési feltételek, melyek minden szivattyú beszerelésére ill. beüzemelésére vonatkoznak.

Szeretnénk segíteni

Ha önnek is problémája van hidraulikus berendezésével, meghibásodott munkagépe, vagy csak segítségre van szüksége bátran keressen bennünket telefonon, online, vagy akár személyesen irodánkban is. (https://www.google.hu/maps/place/Keraprogress+Kft./@47.513578,19.0667683,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4741dd38a0581b6b:0x49ec1b2e91bbe187!8m2!3d47.513578!4d19.068957)

A termelés nem állhat meg!