Munkáinkból

Összefoglaljuk a leggyakoribb axiál dugattyús hidraulika szivattyúkat, melyekkel az elmúlt húsz évben szerelési és javítási munkánk során találkoztunk.

Komatsu HPV35/55/90/160, HPV75/95/132/140/165
Hitachi HPV050/102/105/115/135 HPV125B
Kayaba PSV-10/16, PSVL-32/41/54, 18P/27P/44P/50P
Liebherr LPVD35/45/64/75/90/100/125/140/165/225/250
Kawasaki K3W, K3VL, K7V, K5V, M2X55/63/956120, M5X130/180
Rexroth A4VSO, A4VG, A4V, A10VSO, A10VO, A11VO, A7VO, A5VM, A2FM
Uchida A10VO, AP2O, ABV
Linde HMF 63-01, MPF56-01, MPR28/45/63, HPR75/90/100
Nachi PVD-2B, PVS-1B, PVD-3B, PVK-2B, PVD-00B, PVD-1B

Minden típushoz stabil, bejáratott alkatrész beszerzésünk van, így a javítás gyors és gördülékeny.
Munkánk során azt tapasztaltuk, ha valaki javítani kényszerül egy több milliós szivattyút, sokszor szeretne meggyőződni arról, hogy jó kezekbe kerül és nem húzódik el a javítás.
Ha többet szeretne megtudni vagy bővebb felvilágosítást szeretne a hidraulika szivattyúk javításával kapcsolatban, kérjük hívja a 06 20 520 4933-as számot.

Az alábbi válogatással az a célunk, hogy bemutassuk: szinte minden hidraulika szivattyú márka megfordult már a kezünk között. Ismerjük a leggyakrabban beépített hidraulika szivattyú típusokat és a szokásos meghibásodásokat is. Sok alkatrész gyártóval állunk kapcsolatban, így az alkatrészek beszerzése gyors és kedvező árú. Kérjen ajánlatot a javításra!

Kawasaki hidraulika szivattyúk javítása – Kawasaki típusból minden altípust javítunk, néhány típusból cseredarabot is tartunk raktáron.

KVC széria:             KVC925, KVC930, KVC932
NV széria:               NV45, NV50, NV60, NV70, NV80, NV84, NV90, NV111, NV120, NV137, NV172, NV210, NV237,
K3V széria:             K3V63, K3V112, K3V140, K3V180, K3V280, K3V63BDT, K3V112BDT
NVK széria:             NVK45
K5V széria:             K5V80, K5V112, K5V140, K5V200

Cégünk a Keraprogress Mérnöki Iroda Kft. egyik fő tevékenységei közé tartozik a rásegítés nélkuli fogasléces, hidraulikus és elektromos rásegítésű kormányművek, kormányrendszerek javítása felújítása, forgalmazása.

Korszerű szerkezetük, korrekt geometriájuk, kedvező gyártási, karbantartási tulajdonságaik következtében a leggyakrabban alkalmazott kormánygép típus.

A behajtó kis fogaskereket a kormánykerékkel áttétel nélkül lehet forgatni. A kellően megvezetett fogasléc egyenes vonalú alternáló mozgást végez, a nyomtávrudakat közvetlenül a fogasléchez lehet erősíteni, nincs szükség külön közvetítő rudazatrendszerre (például kormánynégyszögre).

Rövid nyomtávrudak esetén a fogasléc két végén helyezkednek el a gömbcsuklók, hosszabb nyomtávrudak esetén a fogasléc közepén kialakított oldalleágazáshoz lehet kapcsolni. A fogasléc és a kiskerék közötti játék beszabályozására, kopási hézagok utánállítására rugós menetes tőkés alátámasztás szolgál.

Nagyobb járműsebesség estén kedvezőbb, ha a kormánykerék elfordítására kisebb szögen kormányzódnak el a kerekek, mint kisebb sebességnél, különösen parkolás közben.

Tehát a kinematikai áttétel a fogasléc középhelyzetében nagyobb, a szélső helyzetekben kisebb legyen.

Intelligens kormányrendszereknél az áttétel variálását a számítógép vezérlésű állítómű végzi. 

LS 1-8, ZF, TRW, Buszok, Tehergépkocsik, Kamionok kormányműveinek felújítása ‘ H ‘ engedéllyel az ország egész területén!

Márkák szerint tehergépjárművek és buszok: Mercedes, Renault, Scania, MAN, Iveco, Volvo, stb.  24 órán belüli javítás, vagy akár azonnali cseredarab áll rendelkezésére ha azonnali segítségre van szükség.

A felújítandó kormányműveket a BP. 06 ker. BAJZA U 62  alatti közontunkban személyesen is leadhatja, vagy elszállítjuk öntől TNT futárszolgálattal , az ország egész etrületén 24 órán belül!

Budapest területére még aznap, saját futárt küldünk a kiszerelt fődarabért!

Amennyiben tervszerűen tudja hogy mikor kerül a kormánymű kiszerelésre hívja a :  0620 520 4933    as számot, ügyintézőnk leszervezi az elszállítástGolyósoros kormányművekről, működésükről javítási tecnológiájáról, arról lejjebb bővebben olvashat.

Egy kis történelem:

A globoid csigás kormánygépeket egyre inkább kiszorítják a gyártásból a fogasléces és a golyósoros csavarorsós kormánygépek.

A globoidcsigás kormánygépek egyszerűbb, de robosztusabb szerkezetük, kis helyigényük miatt évtizedekig, kis helyigényük miatt évtizedekig uralták a kormánygépek választékát.

Szerkezeti kialakításukból következően a jelentős hibájuk, hogy a csiga középső részén nagyobb kopások keletkeznek, mint a széleken, és a kopási hézag utánállítással csak részben csökkenthető, mert az elkormányzás szélső helyzeteiben befeszülhet a szerkezet. Két vagy háromrészes csigagörgőkkel lehet a felületi nyomást, és így a kopást csökkenteni, de az elvi hiba nagyobb élettartam mellett is fennmarad.

Mechanikus felépítés:

A globoid csigás  kormánymű lényegében egy integrált, mechanikus kormányszerkezettel ellátott robusztus öntvényházból, vezérlőszelepből és munkahengerből áll.

Működése:

Egy a kormánykeréken gerjesztett forgómozgást a kardántengely és a vezérlőszelep szelepcsúsztatója visz át csigára és egy végtelenített golyósor alakítja át a dugattyú tengelyirányú mozgásává. Egyidejűleg a dugattyú hossztengelyére merőlegesen elhelyezkedő fogastengely fogkapcsolat révén forgómozgásba jön. A fogastengelyre szerelt kormányfőkar mozgatja a kerékelfordító-karhoz vezető kormánykart és fordítja el ezáltal a kerekeket.       A kormánykerék tengelye által forgatott globoidcsiga a görgők közvetítésével forgatja a pipa alakú, Pittman néven közismert tengelyt, amihez alakzáró rögzítéssel csatlakozik a kormánygép (lengő)karja.

Golyósoros csavarorsós kormánygép

A golyósoros csavarorsós kormánygép nagyobb személygépkocsikon a globoidcsigás kormánygépeket váltotta fel. Rohamos elterjedését a hidraulikus szervókormány, fejlesztett változatának köszönheti.

A golyósoros csavarorsós kormánygépben kormánykerék tengely kardáncsuklón keresztül a kormánygép orsóját forgatja, amely ferde hatásvonalú csapágyazással axiális és radiális irányokon jól megtámasztott. Az orsón nagy emelkedésű félkörös profilú menetet képeznek ki, amely golyósor közvetítésével egy elfordulás ellen megvezetett fogasléces csavaranyát mozgat. A fogasléc közvetlenül forgatja a fogasíves kormánykart. A kopás csökkentése, a biztonság növelése érdekében két egymástól független golyósor teremti meg az alakzáró kapcsolatot az orsó és anya között.

A golyókat két önálló visszavezető cső tereli a menetek közé, a kormánygép olajos kenésű. Ennek a gépnek a hátránya a konstrukciójából ered: egy kormánygép kar lévén a két kormányzott kerékhez általában csak bonyolultabb rudazattal lehet eljutni, például kormánynégyszög formációval. Kivételt jelent a független felfüggesztésű futóművel szerelt jármű kormányrendszere hosszú nyomtávrudak esetén. Ilyenkor az egyetlen kormánygépkarnak két csatlakozó pontot alakítanak ki, ahová a hosszú nyomtávrudakat lehet kapcsolni.

A golyósoros hidraulikus kormányművek megfelelő tervszerű karbantartással több százezer akár millió kilómétert is tudnak szolgálni.

Amit csak belülről láthatunk…

Hidraulikus kormány lehatárolás:

Ez a dugattyúba integrált berendezés a jobb vagy a bal oldalon az olajnyomás által a munkahenger-térben zárva van. A kormány-lehatároló-szelep akkor nyit, amikor az egyes dugattyú-végállásoknál a szelepszögek a beállító­csavarokon felütköznek.

Ezáltal a magas nyomás alatt lévő hengertér összeköttetést kap az ellenkező oldalon lévő hengertérrel. A nyomáscsökkenés által a hidraulikus rásegítés erősen csökken. A kormánykerék továbbforgatása a kerékfelütközésig csak megnövekedett erőkifejtéssel lehetséges.Ezeket a szelepeket a kormányművön, a javítás alkalmával gyári értékre kötelező bekalibrálni!

Sebességfügő rásegítés?

A kormánygép sebességfüggő befolyásolásával elérhető, hogy az álló helyzetben vagy alacsony sebességnél történő kormányzáshoz, mint például parkoláskor csak minimális erő legyen szükséges. Mivel a hidraulikus visszahatás a sebesség függvényében változik, a kormánykeréken ébredő erőszükséglet az emelkedő sebességgel együtt növekszik. Ezáltal a járművezetőnek magasabb sebességnél különlegesen jó kapcsolata marad az úttesttel, így egzakt és célirányos módon tud kormányozni.   Az olajnyomás és az áramlási mennyiség egyszer sem csökken és ezáltal vészhelyzetben, például előre nem látható iránykorrekció esetén mindig villámgyorsan rendelkezésre áll. Ezen tulajdonságok alapján rendkívül magas kormányzási pontosság és biztonság, és egyidejűleg a legnagyobb kényelem érhető el.

A Servocomtronic működése

A Servocomtronic egy sebességfüggően működő golyóanyás hidraulikus kormánymű teherautók és buszok számára. A modern elektronika, az elektro-hidraulikus nyomaték-átalakító és a hidraulikus visszaható-berendezés teszi lehetővé, hogy a kormánykeréken megjelenő forgatási erőszükséglet a mindenkori sebességtől függ.

A Servocomtronic vezérlésének mikroprocesszora kiértékeli a sebességjelet és átalakítja egy szabályozott árammá, amely az elektro-hidraulikus nyomaték-átalakítót vezérli. A közvetlenül a hengerfedélen elhelyezett nyomaték-átalakító meghatározza ez alapján a befolyás alapján a visszahatást a vezérlőszelepre, és ezzel a forgatási nyomatékot a kormánykeréken.

Alacsony sebességeknél, például manőverezésnél az elektronikus sebességmérő, vagy az ABS-vezérlőegység csak nagyon kevés jelet küld az elektronikus vezérlőegységbe integrált mikroprocesszornak. Ez kiértékeli a jeleket és egy megfelelően hangolt vezérlőáramot indít az elektrohidraulikus nyomaték-átalakító felé. Az ilyen menethelyzetekben fellépő maximális áramerősség zárja nyomatékátalakító szelepét és megakadályozza a nyomás felépülését a visszahatótérben. Egy ellenző biztosítja, hogy a visszahatótérben is a visszafolyó ág nyomásszintje uralkodjon. Így a kormány a lecsökkentett visszahatással könnyen járó és csekély erőkifejtéssel forgatható.

Növekvő sebességnél a gyakrabban jelentkező sebességjelek — a mikroproceesszor által történő átalakítást követően — csökkentik az elektrohidraulikus nyomaték-átalakítóba érkező vezérlőáramot. Ezáltal a nyomatékátalakító szelepe a pillanatnyi sebességhez igazított nyitási pozíciót vesz fel, és lehetővé teszi az olaj beáramlását a visszahatótérbe a radiális horonyból egy csövön keresztül. A visszaható dugattyú ekkor rányomja a távtartó rudat a prizmás központosítóra és megnehezíti a vezérlőszelep elállítását. Ezzel a hidraulikus visszahatás ezen funkciójánál a kormánykeréken egy egyénileg rögzített magasabb működtető-nyomaték válik szükségessé, amíg a jobb vagy a bal hengertérben létre nem jön egy meghatározott hidraulikus támogatás.

Magas sebességeknél, mint például autópályán a nyomaték-átalakító működtetéséhez a nagyon csekély, illetve teljes mértékben hiányzó vezérlőáram miatt ennek szelepe teljesen nyitva van. Ezáltal lehetővé válik a visszaható-berendezés maximális nyomásellátása a radiális hornyon át. A kormánykerék jobbraforgatásánál megfelelően megnövekedik az uralkodó üzemi nyomással szemben a visszaható nyomás és kiszorítja a visszaható-dugattyút a visszahatótérből. Amennyiben a járműspecifikusan megállapított visszahatónyomás a felső határt elérte, a visszaható nyomás további növekedésének elkerülése érdekében a vágószelep elvezeti az olajat a visszatérőtérbe. A kormánykeréken itt elért működtetőnyomaték ekkor már nem növekszik tovább és a kiemelkedő úttartás által biztos vezetési érzetet közvetít.